Funderingar kring ekolod

Har gått med funderingar på att införskaffa ett ekolod ganska länge nu och har nu hittat en sida med ett mycket bra pris på ett portabelt Eagle Cuda 242.
Priset skulle landa på ca 1900:- Inkl frakt, vilket är ett riktigt bra pris för just detta ekolodet.


Men nu undrar jag självklart över ifall någon har erfarenhet utav detta ekolod och kan skriva vad dom tycker om det här :]
Självklart får ni tips om portabla ekolod i samma prisklass som ni vet är bra!

Om inte annat så kommer jag beställa detta ekolodet så fort det kommer in i lager för att sedan ge mig ut för att jaga efter grov abborre som samlats på djupet :)

//Hampa

Kommentarer
Postat av: Johan "Jojje" Svensson

Jag har ett Cuda dock ej portabelt.

Men jag är nöjd med det, det är mycket ekolod för pengarna.

2008-10-04 @ 22:49:29
Postat av: David "gösen"

-Nu är Todo på väg till Varberg!!

-Han skulle stanna till & prova fisket på lämpligt ställe vid havet,innan han åkte vidare till kapten

Slutsummering av vårat fiske i åar & på Väringen!!

Ojämnt fiske men bra på ett ställe utanför Örebro!!

Där fick vi fina gäddor & aborrar,samt tappade megastora gäddor som slet av både lina & tafs!!

Det vältrade megagäddor i ytan som va smockfull av löja!!

Jiggfisket på Väringen var helt OK!!

Många gäddor & massor med aborre men bara enstaka gösar!!

Vid sista fisket där fick ja den den enda gösen som synade insidan av båten!!

Gången innan på Väringen fick Patrik den den enda gösen!!

Surt att inte Todo lyckades få nån gös

Men bästa tiden för gösfiske vid sjöfiske är vanligtvis tidigare på säsongen(Maj-Juni) eller tidigare på hösten!!(Augusti-September ev en bit in i Oktober)



Jag ska förmodligen åka nånstanns & fiska i morgon!!

Var & kollade läget vid hemmaån idag(slussen)

Men va ingen aktivitet av varken småfisk eller aborre gädda eller gös där!!

-Så ja åker ev dit vi hade bra gäddfiske istället!!

Vi fick ju några fina aborrar där oxå!!

Då tar ja med mig 2 st spön ett bottenmete & ett med flöte!!

Flötfiske brukar iregel vara bättre vid aborrfiske & kan nog va det vid gäddfisket oxå!!



På söndag ska ja ut på Väringen & jiggfiska med Patrik!!

Gösfisket är på upphällningen där för säsongen(men man kan nog lura upp enstaka fina gösar)

-Aborr & gäddfisket kan nog vara bra!!

Blir förmodligen sista eller nästsista gången innan Patrik tar upp båten!!

Sen ska han & ja rekonda hela båten grundligt!!

Om vädret är bra & värmen är ok!!

-Så passar ja nog på att rekonda min bil oxå!!



"Önskar dig & Todo skitfiske & megakraftigt senbhöstspön"



Hm blir mycket att sätta in på min fiskedagbok på min bloggsida om mitt & Todos fiske när han va hos mig!!



Mvh/David "gösen"

2008-10-08 @ 13:49:03
URL: http://sportfiske.webblogg.se/
Postat av: David "gösen"

Hej Hampus mfl som läser detta!!



Ny fiskedagbok på min bloggsida!!



(08-10-11) Jiggfiske med Patrik på Väringen "Aborre Gös & Gädda"



"skitfiske & kraftigt böjda senhöstspön"



Mvh/David "gösen"

2008-10-12 @ 15:46:34
URL: http://sportfiske.webblogg.se/
Postat av: kapten rödskägg

Tjena Hampus, vad har hänt inget fiske på ett tag nu ????????

2008-10-22 @ 10:41:24
URL: http://www.kaptenrodskagg.se
Postat av: Hampus

Hej Kapten!



Nej jag vet.. Har tappat suget lite nu,hittat mig en flickvän och hittar på saker till höger och vänster. Så fiske har det inte blivit på ett par veckor nu..



Men jag måste snart dra ut mig själv på en tur för att se om jag kan få någon fisk :)

2008-10-22 @ 23:54:42
Postat av: David "Gösen"

Godmorgon Hampus!!

Önskar dig en riktigt bra söndag!!

Jasså inget fiske pga flickvän mm??

Illa illa "skärpning" unge man S



Mina sista två fiskedagböcker på min bloggsida!!



"(08-10-23) Jiggfiske i ån "asp gädda & aborre"En skön solig senhöstdag vid ån!!







"(08-10-24) Jiggfiske i ån!"



2-3 tim jiggfiske i ån!



Jag cyklade ner till ån för att prova jiggfisket en stund.





Mvh/David "Gösen"







2008-10-26 @ 06:07:28
URL: http://sportfiske.webblogg.se/
Postat av: David "Gösen"

Hej Hampa!!

Unge man dax att du fiskar istället för att ha funderingar om ekolod!!

Fundera om det ger inga fiskar!!

Dax att du fiskar & uppdaterar din bloggsida med nya fiskedagböcker!!



Önskar dig en bra lördag/helg!



"skitfiske & kraftigt böjda november-spön"



Mvh/David "Gösen"

2008-11-15 @ 10:29:05
URL: http://sportfiske.webblogg.se/
Postat av: Agneta Brunell

Hej!

Jag tänkte höra om det finns möjlighet att lägga upp en banner till

Sportfiskemässan på din sida?



Se nedan länk:

http://www.kistamassan.com/events/sportfiskemassan09/banner



Hör av dig



Mvh

Agneta

2009-01-27 @ 10:54:37
URL: http://www.sportfiskemassan.se
Postat av: morgan

hej! har ett cuda som du kikat på fast inte portabelt men grejjat lite å satt de på väska och fixat de så de är typ portabelt använder de till vertical fiske å är 100% nöjd har haft nya garmin lodet och jämfört me cuda så sög de. bättre inställningar och vem vill betala dom extra pengarna för färg och grejjer? ska men göra de allt för enkelt för sej kan man lika gärna köpa fisk!!!





Mvh mojje

2009-06-17 @ 03:09:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0