Hemmakväll

Idag kom jag aldrig ut på någon fisketur, så jag bestämnde mig för att fixa lite med utrustningen istället.

Så jag packade upp allting inne i garager och satte igång. Jag började med att slipa lite krokar vilket krävs för att få de optimala krokningschanserna! Särskilt när det kommer till gösfiske. Göses käkar är så pass hård att det krävs sylvassa krokar för att dom ska bli krokade.
En kanonbra krok till gösfiske och fiske över huvudtaget är Ownerkrokar, sylvassa och helgrymma!

Här har ni ett par av dem!

Sedan så lekte jag lite med mobilkamran och tog lite foton på min utrustning.

ABU 702 CLX, en skön rulle för ett rimligt pris. Riktigt skön broms har den också!
Sitter Rapala-lina på den och den är riktigt DÅLIG!, köp den inte! Den skär ner sig väldigt mycket i spolen m.m. Rekomenderar att ni köper Power Pro istället. Riktigt bra lina.



Mina nyinförskaffade jiggar som är jäkligt bra och som jag fick köpa utav mannen bakom http://sportfiske.webblogg.se , riktigt bra kille det!


Närbild på lite Relaxjiggar.


Sedan kommer en liten bild på en Rapala Orginal 18 cm,flyttade, och orange som ni säkert ser ;) Bra wobbler för gösen!


Avslutar med denna fina bilden på en mindre abborre krokad i underkäken!

Ska försöka komma ut på sjön och fånga fisken i morgon i stället!

Men tills dess..

Skitfiske på er!

//Hampus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0