Årets första fisketur!

Som rubriken säger så var jag ute och fiskade för första gången i år idag. Närmare bestämt så pimplade jag.

Jag och min flickvän hade kommit fram till att vi skulle ut och pimpla någon helg då det vart bra väder och bra is, och nu till helgen så kommer det att vara det så idag var jag tvungen att åka ut och smygträna lite inför helgen !

Innan jag kunde komma ut och fiska så var jag tvungen att ta mig till stan och den lokala fiskeaffären för att införskaffa isdubbar samt maggots.. Isdubbar är ett måste vid isfiske och jag rekomenderar alla att införskaffa ett par. Det är en billig livförsäkring ifall olyckan skulle vara framme. Så snåla f*n inte på ca 100 kr bara för ni tror att det inte ska hända er!

Väl nere vid sjön så var det ca 1 minus, mulet och ganska vindstilla.


Efter en stundsborrande med min slöa isborr så hade jag äntligen ett hål och jag hade snart min balanspirk nere i vattnet och efter ett par minuter hade jag även årets första abborre!

Även om den visade sig vara krokad så var det ju i alla fall årets första :D

Efter ett hålbyte och efter att ha gjort balanspirken ännu smaskigare med ett abborreöga och en maggot så satt snart årets andra abborre också.


Efter några ytterliggare förflyttningar och byte till en vertikalpirk så satt även abborre 3 och 4 !



Efter detta så nöjde jag mig och väntar nu tills helgen då min älskling kommer och jag får ta med henne ut på en pimpeltur med lite grillad korv och varm choklad! :)


Skitfiske på er alla!
Hampus

Kommentarer
Postat av: Elin

Din lilla smygtränare där!

Längtar jätte mycket till helgen, fy fan va jag ska äga dig då på att pimpla då! :D

<3

2009-02-03 @ 15:20:59
Postat av: Hampus

Haha, vi får se om det kommer ge något i helgen eller inte x)



Annars tar jag revange i sommar ;)<3

2009-02-03 @ 15:30:38
URL: http://hampussportfiske.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0