Eftermiddagstur på isen

Idag kunde jag inte hålla igen fiskesuget så jag bestämde mig för att ta en liten pimpeltur på eftermiddagen för att stilla behovet en aning.

Klockan var runt 16.00 när jag väl kom ut och jag traskade snabbt iväg till samma ställe som jag och Elin fiskade på i helgen. Borrade snabbt upp ett gammalt hål och ner med en vertikalpirk, känning direkt men inget som ville följa med upp. Upp med pirken och kolla maggoten innan den åkte ner igen, och snart nog satt det en abborre på..

Det var inte vilken abborre som helst heller..

Utan dagens enda!

Men det är så det kan gå och jag var inte ute mer än 2 timmar så.. Plus att det var fullmåne vilket kan vara en anledning till det dåliga fisket.

Dock fick jag kalla händer också :-)

Kommentarer
Postat av: David "Gösen"

Hej Hampus!!

Idag hämta isfiskepöna ja lagt undan på Zoo-Butiken i Arboga ev lite pimpelfiske på vägen hem till Örebro!

i sånna fall blir det vid lungershamn som ligger på Hjälmaren!



I morgon(Lördag)

Åka till Patrik i Frövi.

Vi ska ordna med isfiskesakerna spöna rullarna mm!

På Söndag isfiske på Väringen efter gädda & gös härligt!!

Du är varmt välkommen att komma hit & fiska!!

Passa på nu när isen är bra här!!

Vi kan isfiska eller pimpelfiska eller båda delar!!



Önskar dig din tjej & övriga familjen en riktigt bra fredag/helg!!



"Skitfiske & kraftigt böjda vinterspön"



Mvh/David "Gösen"

2009-02-13 @ 07:57:35
URL: http://sportfiske.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0