Linblöte

Idag har jag äntligen kunnat blöta linan på riktigt då det hade blivit så pass isfritt nere vid ån så att detta var möjligt.
Även flickan min fick prova på att blöta linan för första gången på riktigt efter alla träningspass på land :)

Tyvärr vart det ingen fisk idag fast å andra sidan var vi inte nere så lång stund pga minusgrader vilket gav frusna spöringar samt frusna fingrar!

Men ett gäng bilder vart det alltid :)


Hampus i fullfart med att dänga ut wobblern



Elins val utav bete vart en wobbler från Biltema som brukar kunna leverera bra!



Den glada fiskaren i egen hög personlighet, med fiskemössan för de lite kallare årstiderna på plats!

Kommentarer
Postat av: David "Gösen"

Hej Hampa!



"Bra bilder"

Och kul att du uppdaterat din blogg =)



Ny db på min bloggsida

"(09-03-09 tom 03-11) 3-dagars ismete med Palle,Link var med sista dagen"



Önskar dig & Elin en riktigt bra fredag/helg!



"skitfiske & kraftigt böjda vårvinterspön"



Mvh/David "Gösen"

2009-03-13 @ 12:37:53
URL: http://sportfiske.webblogg.se/
Postat av: David "Gösen"

Ja åker ner till hemmaån & jiggar en stund nu!

Dom sista 3 gångerna har ja bara blivit utan fisk en gång(igår)

Isen ligger fortfarande på Väringen,där ja ismetat & angelfiskat i vinter,men det dröjer inte länge förräns den ä väck!!

Nedräkn har börjat tills gösfisket börjar i en å utanför Örebro



"Skitfiske & kraftigt böjda spön"



Mvh/David "Gösen"

2009-03-31 @ 14:53:08
URL: http://sportfiske.webblogg.se/
Postat av: David "Gösen"

Hej Hampa!

Önskar dig & flickvännen en bra söndag/ny vecka!!

Dax för dig att börja fiska nu!!!!

På måndag eller tisdag blir det sjö-jiggfiske!

Jag & Hasse från Team Jiggfiske fick 24st gösar vid sista jiggfisket på den sjön(09-06-04)

-Ja fick en gädda på 7,5kg oxå

Va redigt skitväder "Nordanvind Regn & Blåst"

-Men det verkar vara bra på den sjön vid fisket!!



"skitfiske & kraftigt böjda spön 2009"



Mvh/David "Gösen"

2009-06-07 @ 10:29:47
URL: http://sportfiske.webblogg.se/
Postat av: Markus

Ser att du fiskar vid dammluckorna, har du möjligtvis någon aning varför jag o min kompis aldrig får fisk i ån från båt men vi får från båt i stora sjön?

Drog iofs upp en 73cm gädda från brygga vid dammluckorna men vill ha fisk från båt..



Kan det vara fel drag? trots att dem funkar i stora sjön?

Kör med blå vita drag, rapala floating och röd guld rapala floating..



Du kan svara via min mail kanske inte hittar hit igen :-)

Mvh

Markus.

2010-05-11 @ 23:41:23
Postat av: Bellmyr

Trevlig blogg.



Vill du så kan jag länka dig från min bloggkarta på min hemsida. Fyll isåfall i formuläret som finns på sidan.



Skitfiske,

Bellmyr

ranglers.se

2010-08-12 @ 20:55:27
URL: http://www.ranglers.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0